robin-schindelka.reismee.nl

Plots ben ik een 'blogger'

Nooit gedacht van mezelf dat ik zou beginnen 'bloggen'. Ik las ze wel soms van anderen en vind het een leuk concept, maar heb er zelf nooit echt aan gedacht hier mee te beginnen. Toch zit ik hier nu, mijn allereerste verhaal te schrijven.
De hoofdreden waarom ik met deze blog begin is omdat ik in september een grote reis zal maken naar Bali en de organisatie waarmee ik ga, Travel active, spoorde dit aan zodat al mijn vrienden en famillie die geïnteresseerd zijn in mijn nieuwe avontuur het mee kunnen volgen. Ik hoop hier dan ook wat leuke verhaaltjes neer te kunnen schrijven met veel leuke herinneringen en foto's waar jullie, maar vooral ikzelf later nog veel op kan terug kijken. 

Wat zijn nu eigenlijk mijn concrete reisplannen, en waarom?
Ik ga de eerste drie weken van september naar het fantastisch mooie, charmante eiland Bali, gelegen in Indonesië.
De allereerste week zal ik een 5-daagse Yoga/meditatieweek volgen, en de twee laatste weken zal ik vrijwilligerswerk doen. Ik ga kinderen op de basisschool Engelse les geven en de lokale leerkracht daar assisteren.
In het zesde middelbaar kreeg ik de kans om me in te schrijven voor een project om naar Suriname te gaan en daar vrijwilligerswerk te doen. Al vanaf het tweede middelbaar wou ik er ongelofelijk graag aan deelnemen. Jammer genoeg werd ik niet gekozen om mee te gaan en werd het avontuur overgelaten aan andere gelukzakken die ik dit natuurlijk ook absoluut gunde. Mijn kans zou later nog wel komen dacht ik.
Een lange tijd heb ik er niet meer bewust aan gedacht om vrijwilligerswerk te gaan doen of een andere lange reis te maken op mezelf. Mijn focus lag op iets anders en ik was mijn droom een beetje uit het oog verloren. Ongeveer 2 maanden geleden nam mijn leven plots een kleine wending. Het pad dat ik aan het opgaan was werd plots onderbroken en ik was de weg dus ook even kwijt. Ik besefte hier dat ik 2 opties had: ofwel blijf ik bij de pakken zitten en laat ik het leven beetje bij beetje weer opbouwen. ofwel ga ik gewoon helemaal mee in de verandering, de weg die onderbroken is, en sla ik dus een andere weg in. Na een maand van chaos, problemen en zoeken, besloot ik voor het tweede te gaan. Ik begon met intensief yogalessen te nemen, te mediteren, gezond te eten en te sporten. Ik besloot alle focus op mezelf te leggen en wou hierbij mezelf ook eens goed verwennen. Ik ging online, begon te googelen, en kwam bij een organisatie terecht waar ik mijn perfecte reis kon samenstellen. Ik kan mijn droom van vrijwilligerswerk eindelijk voor de eerste keer (van velen) waarmaken. De reden waarom ik Bali koos, is omdat dit al jaren aan de top van mijn bucketlist staat. Aangezien ik dan toch een verre reis maak om mensen te helpen, waarom dan niet op de plaats die ik het liefst van al wil zien?
Beetje geplan, gepuzzel en geboek later en hier zit ik dan, aan het schrijven van mijn allereerste blog. 

Hoe ga ik nu dit alles betalen? Allereerst had ik al een deel geld opzij gezet voor de reis naar Suriname die ik mee wilde doen, ik ben hier bewust nooit aangekomen en dit is dus mijn eerste 'financiële bron'. vervolgens ben ik sinds kort begonnen met Tupperwareparty's. Sommigen hoor ik al zuchten of zie ik zo stiekem met hun ogen rollen (geen probleem, maar bij mij zijn het wel écht leuke party's ;-) ). Voor zij die enthousiast zijn: heb je zin om eens een Tupperware avond bij jou thuis te doen en zelf gratis producten te krijgen terwijl je mijn reisje sponsert? laat zeker maar iets horen! en voor zij die het al hebben gedaan: Nogmaals superhard bedankt! (Beetje subtiele reclame maken kan nooit kwaad hihi)

Goed, (NOG) niet heel spectaculair voor een eerste blog maar ik ga het hier toch bij laten. Ik heb voorlopig besloten om van deze blog uitsluitend een reisblog te maken. Moest ik nu uitzonderlijk spannende dingen meemaken die ik toch de moeite vind om hier neer te schrijven doe ik dit misschien ook wel. Ik ben nog niet helemaal bekend met de blogwereld en zal jullie dus ook niet vervelen met allerlei oninteressante anekdotes (hoop ik dan toch). 

Ik hoop dat het een mooi, spannend en misschien wel inspirerend verhaal wordt!

Reacties

Reacties

Bianca

Super! Ik ben alvast één van jouw volgers x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!